Storfiskeren

Min fangst 2013

Hej

Her kan du se hvad jeg fanger af stort og småt i 2013

Jule p&t tur Lundby Fiskepark 07-12-13.

fiskejollen.dk havde som så mange andre klubber et lille jule arragement, det foregik i Lundby fiskepark. Vi fiskede i 3 timer hvorefter der var æbleskiver og gløgg. der blev dog ikke fanget de helt store fisk, den største fangede jeg, en lille en på 0,800 kg og 42 cm. Det gav dog førstepladsen og de 50 point til foreningsmesterskabet, samt et gavekort på kr.300 til brødrene Westergaard  i Thisted. Efter konkurrencen blev der rigtig hygget med æbleskiver og gløgg i den varme fiskestue i Lundby fiskepark.Der var lidt problemer med is i topøjet, men trods en kølig og solskinsdag var det en god og hyggelig tur se evt mere om turen på www.fiskejollen.dk

Gøttrup Fiskepark 30-11-13.

Så på face book at der skulle være fiskekonkurrence i Gøttrup Fiskepark i dag, men jeg tvivlede lidt på om jeg kom med, da vi skulle til julefrokost fredag aften, men jeg var standhaftig og drak kun 4 øl, så jeg var klar til konkurrence. Det blev da også til en god ørred på 4 kg og 69 cm, Arthur fik en på 2,750 kg.Vi skriver godt nok 30 november, men vejret havde da vist glemt det, simpel hen det smukkeste efterårs vejr man kunne tænke sig.

Put and Take tur Lundby fiskesø 10-11-13.

Skulle lige en tur til Lundby Fiskepark, og aftale vores julekonkurrence i fiskejollen.dk med dem der ovre, og når man nu skal der over og snakke kan man jo lige så godt fiske lidt også. Det blev til 3 ørreder på knap 1 kg. stykket, samt en der smuttede igen. Ved ikke om det er fordi jeg har skiftet fra fletline til nylon igen at jeg fangede dem. Kan bare sige i den tid jeg har brugt fletline har jeg så og sige ikke fanget noget som helst i P & T søer. Nej Arthur var ikke med.

Put & take tur Hvorupgård 03-11-13

I dag var der så fiskekonkurrence i Hvorupgård fiskepark, Arthur og mig var der selvfølgelig med igen.
Jeg fangede en enkelt regnbueørred på knap 1 kilo, mens Arthur tog revanse, han fangede 2 på pundet. og så tog han lige 1 pladsen med en ørred på 3,5 kg og 70 cm lang, det gav ham et week end ophold i Lundby fiskepark ( Hvem mon der skal med ?? ) Stort tillykke til Arthur. Det var Hvorupgård Fiskepark der stod for arrangementet

Å tur 20-10-13.

I dag var der å tur igen sammen med fiskejollen.dk. Arthur og mig var selvfølgelig med på turen. Arthur fik 1 bækørred, og jeg fik også 1 bækørred samt 2 havørreder. Havørrederne kunne ikke holde målet, mens min bækørred lige kunne 32 cm. Arthurs bækørred var også lidt for kort i den ene ende

Fladfisketur Langeland 20-22 september 2013

Endelig kom tiden hvor vi skulle til Langeland på vores årlige fladfisketur,men der var jo også lige en 1 års fødselsdag i Roskilde, som jeg også skulle til, ja det er ikke til at forstå at det allerede er 1 år siden Elvis blev født. Torsdag aften tog jeg så hjemmefra med kurs mod Roskilde ankom kl: 21.15, fredagen gik så med at fejre Elvis, var bla. andet med i vuggestuen, en rigtig hygge dag. Kl 16.30 kørte jeg så mod Langeland, sikke dog en tur fra Roskilde til Ringsted tog det "kun" 1½  time at køre de 30 km på mortorvej.Jeg var fremme ved hytterne kl 19.45.
Vi fik vores både lørdag morgen, og så kunne fiskeriet gå i gang. Kaptajn Hans var hurtig til at finde vores plads fra sidste år, det skulle da også vise sig at det var kommet fladfisk tilbage igen hu hej som det gik. Vejret viste sig også fra sin alle pæneste side ingen vind.
Søndag var der lidt mere vind men ikke noget af betydning, også her blev der fanget godt med flade.
Min den største var en skrubbe på 42 cm og 0,650 kg
Rasmus fangede den største en rødspætte på 0,865 kg og 44 cm.
Vi var 10 mand med på turen og alle fik vist de fladfisk de havde brug for.

Kærshovedgård p & t 17-08-13.

Ja, så var Conni igen en tur i Ikast til DSP Elitesku, så Arthur og mig tog med der ned og kørte en tur i Kærshovedgård Put & Take sø igen.Det blev dog heller ikke til nogle ørreder denne gang, kun et par skaller og aborre. Der blev heller ikke fanget nogle af de andre der var der . måske lige varmt nok 26 - 28 grader.

Makreltur Hanstholm 02-08-13

Så stod den på den årlige makreltur med fiskejollen.dk fra Hanstholm, denne gang sejlede vi med " M/S Yellow  Reef "
Vi sejlede ud kl ca 18.00 og var inde igen kl ca. 22.00. Det første stykke tid var der ingen makreller, så da kl. blev ca 19.30 og der var vel ikke kommet meget mere end 20 makreller ombord til 12 mand, da begyndte jeg da godt nok at tænke om vi fik en træls tur, men lige med et så var de der, og det gik bare slag i slag med at hive makreller ind. Jeg havde 57 med hjem. Jeg fangde også 5 små torsk som alle blev genudsat, samt 2 grå knurhaner, der kom den ene med hjem, og så blev det også lige til en lille tobis, den var godt nok "spidet".
Den største makrel jeg fangde var 0,525 kg og 39 cm lang, det var nok til at give 1 præmie, et gavekort på kr. 300, samt en dvd film.Jo det var bare en rigtig god tur med ca. 28 * varme og næsten vindstille.

P & T tur Lundby Fiskepark 14-07-13.

Var lige en tur i Lundby Fiskepark her til aften, da Conni og Pernille ville en tur på hestebesøg i Thy. Jeg skulle jo alligevel der over og aftale vores natfiskekonkurrence den 9 august, i fiskejollen.dk. Det blev da også til en enkelt regnbueørred, men stor det var den ikke 29 cm og 275 g. Trods alt bedre end ingenting

Gøttrup Fiskepark 09-07-13

I aften var jeg lige en lille tur i Gøttrup Fiskepark, da jeg kørte hjemmefra var der sommer vejr. men da jeg kom der ud ca. 10 min kørsel var der blæst helt vildt op.Pigerne var nemlig kørt en tur til havet for at ride en tur, også her var der storm og sandfygning. Det blev dog til en aborre.

Kærsgårdhoved P & T 23-06-13.

I dag gik turen så til Kærgårdshoved p & t sø nede ved Ikast, Conni var dernede til hoppekåring, så Arthur og mig var lige smutte med så hun ikke skulle køre alene.Hvordan hoppekåringen gik ved jeg ikke ,men fiskeriet ved jeg noget om. Arthur fik 2 regnbuer på hhv. 1,4 og 1,7 kg. Jeg måtte nøjes med at miste 2 hvoraf den ene var en rigtig god fisk, den sprang snørren, det blev dog til lidt fisk på land, nemlig 5 små aborre og 4 skaller. det skal da også lige nævnes at Arthur fangede en lille græskarpe.

Å tur 22-06-13.

Fik lige lyst til at smutte en tur ud til åen i dag, det skulle da også vise sig at det gav lidt fisk, det blev til 10 bækørreder, men alle var for små, den største var kun 25 cm. så håber jeg da at jeg møder nogle af dem igen til næste år, ellers må de godt nok lige tage deres forældre med ud og spise.

Put & Take/ Hornfisketur 02-06-13.

Var en tur med Aggersundjagtforening i Lundby Fiskepark i dag, det gav dog ingen fisk, men trods stormvejr, tog Arthur lige en lille tur til fjorden da vi kom hjem, det viste sig at der var hornfisk, så jeg smuttede også lige der ned, det blev dog kun til 2 mindre hornfisk, men jeg tror ikke at jeg nogensinde har haft så mange hug på en dag, men med ind ville de ikke. Som i kan se på billedet så blæste det altså kratigt i dag, hestetrailer kørte lige en tur selv

Hornfisketur 31-05-13.

Ja så blev det da endelig tid til at komme til fjorden for at se om der skulle være en hornfisk. Det var der, men godt nok en af de mindre på kun 58 cm. Jeg må jo prøve igen, men årets første hornfisk kom dog på land

Å tur 23-05-13

Så blev vejret da endelig til, at jeg kunne komme en lille tur til åen.Det blev til 2 bækørreder en på 18 og en på 27 cm, og de svømmer der stadigvæk. Der var rigtig mange hug af de små, så jeg glæder mig til at møde dem om nogle år, hvis da ikke skarv mm har fanget dem først

Hedensted put and take sø 17-05-13.

Ja så er der blevet pinse og som de sidste 20 år er jeg til familietræf på Fyn. Da jeg havde fri fra arbejde i dag,kunne jeg køre hjemmefra lidt før end normalt,så på vej ned af kørte jeg lige omkring Hedensted put & takre sø. Da jeg ankom satte jeg lige en orm på og kastede ud,ups! der varv bid med det samme,intet var klar,især ikke nettet, så med en fisk der figtede måte jeg også lige have fat i mit net som lå oppe på bordet. På land kom den en regnbueørred på 1,2 kg og 48 cm.Da jeg havde æg med til æggekage som jeg troede vi skulle spise søndag, som viste sig at det var fredag aften måtte jeg hurtig pakke sammen igen og så elles til Bøgebjerg Camping, vi fik æggekage men jeg fik ikke flere fisk

Sildetur Aggersund 16-05-13.

Ja så blev den næster tur altså også en tur til fjorden efter sild. og lidt godt snak, det blev dog kun til 6 stk denne gang, så sildene er nok så småt på retur, men så kommer hornfiskene, skønt man kun har 2 km til vandet

Sildetur Aggersund 09-05-13.

Her er så lige en gentagelse fra de andre ture, endnu en tur til fjorden efter sild. Det blev til 52 i dag, samt en masse godt snak med de øvrige fiskere,jo det er nu hyggelig at stå og fange en sild og få noget godt snak, og måske et par tips til andre steder, som man ikke har været før

Sildetur Aggersund 01-05-13

Ja hvis ikke man kan fange andet, så er sild da heldigvis et taknemlig offer, i dag fangede jeg 35 af de små skællede fisk, i forhold til sidste år er det nogle pæne sild, altså størrelsen

Sildetur Aggersund 26-04-13.

I dag havde fiskejollen.dk deres konkurrence i Gøttrup Fiskepark, der deltog 121 mænd/damer jeg fik ingen fisk derude i dag. Så efter 4 timsers fiskeri i Gøttrup, tog jeg til fjorden for at se om der skulle være en sild eller to, det var der det blev til 77 stk. på 2 ½ time

Sildetur Aggersund 21-04-13

Så kom der da endelig gang i fiskeriet i 2013, det blev så en sildetur her i Aggersund. Jeg fangede 67 stk på ca 2 timer, Det bliver dejligt med stegte marinerede sild igen.

Nyeste kommentarer

12.01 | 22:26

Flot Hjemmeside

21.04 | 23:21

25.05 | 16:23

Hej Storfiskeren , her en lille video klip hvordan man fisker med fladfi...

07.11 | 05:34

ny art til årets fiskearter he he