Storfiskeren

Fisketure 2021.

Her kan I se hvad jeg fanger at stort og småt i 2021

Vesthimmerland Fiskepark 22-11-21.

Turen i dag gik også til Vesthimmerlands Fiskepark. Det blev til 4 stk. fordelt på 3 arter 2 regnbueørreder,1 guldørred og 1 brødding. Brøddingen var ikke så stor, den blev fanget på et Bulldog blink som jeg lige havde købt dagen før turen, så det er godkendt. Bliver lidt spændende om frosten kommer nu som DMI. varsler, så går fiskeriet nok lidt i stå, når der kommer is på.

Vesthimmerland Fiskepark 06-11-21.

Skulle lige til Års i dag efter heste foder til Conni, samt noget fuglefrø, hvad er så mere nærliggende inden at køre omkring Vesthimmerlands Fiskepark på hjem turen. det blev til 2 regnbueørreder, samt 2 mistede. Håber at hun skal have noget igen i morgen så kan jeg jo lige se om ikke der er en sø i nærheden.

Lundby Fiskepark 24-10-21.

Det blev til en tur igen til Lundby Fiskepark i dag. Det gik lidt træk hele dagen, men i aller sidste kast blev det dog lige til en på knap 1 kilo. Der var elles fisk nok i søerne, så det må gøres om en anden dag.

Lundby Fiskepark 16-10-21.

Fik lige en på 2,775 kg og har også mistet et par stykker. Det blev også til en guldørred på 1,3 kg i aller sidste kast. Dejligt at søen er blevet renset op. Det var som om søen var tom da jeg kom, gik omkring et par gange uden at se så meget som en fisk. Det blev dog bedre efter en times tid, der begyndte de at være lidt aktive.

Møllehallens Fiskepark 02-10-21.

Endnu en tur til Møllehallens Fiskepark, da Conni var til noget hesteri i Ålborg. Det blev til en guldørred på knap et kilo, og et par små nap mere. Snakkede med en mand ca. 1 time så der blev ikke fisket så meget, men en hyggelig snak.

Ørsted Fiskepark 18-09-21.

Efter 4 timer i Sorø Fiskepark gik turen så videre til Ørsted Fiskepark, hvor jeg også skulle overnatte. Det blev til 1 ørred her på 1,3 kg. Søndag gik turen så videre hen til Trine og Lars, som holdte Elvis 9 års fødselsdag. De bor kun 3 km. fra søen. De havde inviteret til formiddags kaffe.

Jeg sov i shelteren, det var nu ganske hyggeligt, der manglede kun lige en kaffemaskine. På vej hjem havde jeg bestemt at jeg lige kunne nå en sø mere, det blev det dog ikke til pga. jeg var blevet rigtig snottet. Der blev kørt 800 km. denne week end.

Sorø Fiskepark 18-09-21.

Så blev det til endnu en ny sø, denne gang Sorø Fiskepark. Jeg fangede "kun" en lille aborre. Kan dog godt anbefale søen, der var masser af fisk der i. Næste gang jeg skal derover kunne jeg godt finde på at prøve igen

Blokhus Fiskepark 04-09-21.

På vej hjem fra Ny Thorup Fiskepark kørte jeg så lige til Blokhus Fiskepark for at se hvordan den var at fiske i. fiskejollen.dk skal have en tur der op den 25-09-21. Det blev også til en regnbueørred på 1,650 kg og 50 cm. Mistede 2 en helt inde ved kanten og 1 hvor snøren sprang. begge del pga. af meget græs i søen. Den hvor snøren sprang var der nok ca. "1 tons" græs på snøren.

der var elles godt med fisk i søen, men en "lille" oprensning ville gøre underværker. Håber det bliver gjort inden den 25 september, hvor vi skal der op igen.

Størtur Ny Thorup Fiskepark 04-09-21

fiskejollen.dk havde i dag en størtur på pogrammet i Ny Thorup Fiskepark. Det blev til en belugastør til mig på 18,5 kg og 1600 cm sådan en "fætter" er der godt nok kamp i lige til stregen, hvem bliver først træt. Havde nok 5 gode hug mere men de kom ikke med ind. Største stør blev fanger af Hans også en beluga på hele 31,5 kg, Vi fik i alt 9 stk. på land, hvor af de 4 var nye forenings rekorder. Rigtig hyggelig tur, og ren afslapning.

Møllehallens Fiskepark 01-09-21.

Conni skulle til Ålborg i dag til noget heste forældre dag, så jeg tog med til Møllehallens Fiskepark i 3 timer. Det blev da også til 4 fisk 2 guldørreder og 2 regnbueørreder, de var ikke så store knap 1 kg. Conni kom med burger til aftensmad, det var ikke så ringe endda. Den sidste bed på da vi var ved at pakke sammen

Sydthy Fiskepark 13-08-231.

Det blev også lige en tur igen i dag. Bjarne mente lige vi skulle en tur til Midtthy Fiskepark. søen var lige blevet renset op, så gode forhold. det blev 4 stk. til mig 1 lille guldørred og 3 regnbueørreder, den største på 2,350 kg. Vejet var dog lidt vådt i dag, der kom et par skybrud, heldigvis var der et lille hus vi kunne søge ly i, ellers en dejlig tur.

Vesthimmerlands Fiskepark 12-08-21.

Var lige en lille tur i Vesthimmerlands Put & Take i dag. det gav en lille guldørred på pundet og en regnbueørred på 2 pund. der var flere små hug, uden de ville med ind.

Gøttrup Fiskepark 25-07-21.

Gøttrup Put & Take blev endelig genåbnet efter at være testet fri for  IHN virus, så det skulle da lige prøves, det blev dog "kun" til en lille aborre på 19 cm. Har ferie i 3 uger så mon ikke der bliver til et par ture mere.

Gøttrup Fiskepark 08-07-21.

Håber ikke der er IHN virus i søen. Der skulle komme svar i løbet af en uges tid.

Da der ikke blev fanget de 30 ørreder i Gøttrup Put & Take første gang måtte vi prøve igen, der manglede 13 stk. Det blev til en gedde til mig igen, og den var nøjagtig lige så stor som sidste gang 54 cm og 1 kg. Vi fik fanget de 13 ørreder og venter nu spændt på svar fra fødevarestyrelsen.

Serritslev Fiskepark 03-07-21.

Den 1 Juli har fiskejollen.dk fødselsdag, det blev fejret i Serritslev Fiskepark i dag. Vi var 17 m/k der oppe, der blev fanget 10 ørreder og lidt aborrer. det blev til en ørred til mig på "hele" 0,525 kg samt en aborre på 21 cm. Ørreden gav en præmie en flaske hvidvin, det var i time konkurrencen.

Efter konkurrencen var der mad mørbradgryde med nye kartofler og hygge i fiskestuen.

Gøttrup Fiskepark 02-07-21.

I dag tog jeg lige en fridag, for at hjælpe i Gøttrup Put & Take. Der skulle fanges 30 ørreder til IHN test. Ørrederne var ikke særlig villige til at gå til bidet, der blev "kun" fanget 17 af de 30. Der bliver en ny dag til at fange de sidste 13. Håber at søen er IHN fri. Det blev dog til en gedde til mig på ca. 1 kg og 54 cm. den svømmer selvfølgeligt rundt der ude endnu.

Makreltur Hanstholm 01-07-21.

Havde lige et par ørreder der skulle til rygning i Hanstholm bare 14,da de var afleveret til Det Gamle Røgeri, gik turen ned til molen for at se om der evt. lige skulle være en makrel, det var der, og kun 1, på 30 cm og 0,250 kg.

Munkbro Fiskepark 05-06-21.

Hvad laver man når det er farsdag? Tager ud og fiske, hvad elles. Turen gik igen til Munkbro Fiskepark ved Holstedbro. Conni skulle nemlig lige til Tønder til kåring af en hest. Hun skulle mødes med de andre i Nr. Felding, ved kirken, så er der kun ca. 500m til Munkbro fiske Park. Det blev til 2 stk. på hhv. 2,1 kg og 3,0 kg. Vejret var bare helt sommerligt ca. 24*.Jeg mistede da også et par stykke. glæder mig til at komme der ned igen, dejlig sø.

Fyns Fiskevand Fiskepark 22-05-21.

Ankom til Bøgebjerg Camping i går, til familie træf. De andre søskende tager altid en bytur lørdag formiddag, og jeg tager lige en fisketur. Denne gang gik turen til Fyns Fiskevand Fiskepark. Det blev til 4 stk. på omkring 1 kg. stykket så ikke de helt store. Thomas og Maria med børn kom lidt senere i dag til pladsen. Vi fik en god og hyggelig pinse, med lidt regn og noget blæsende. Det Fynske forår lader vente på sig.

Nebbel Mølle Fiskepark 21-05-21.

Pinse er lig med familie træf på Bøgebjerg Camping, det var der også i år, da corona er lidt på tilbage tog, alle var testet inden vi kom. På vej der over kørte jeg lige inden om Nebbel Mølle Fiskepark, en sø jeg aldrig har fisket i før, en ny nål i kortet. Det blev til 2 stk. regnbueørreder på hhv. 1,5 og 1,0 kg. Søen kunne godt friste mig en anden gang, hvis jeg lige kom forbi.

Munkbro Fiskepark 14-05-21.

Conni skulle igen i dag til kåring af heste i Brande, og mødtes derfor med de andre i Holstedbro. Jeg tog en tur i Munkbro Fiskepark. Da jeg kom til søen var der ca. 65 andre der havde fået samme ide, godt fyldt op. Fandt dog en plads. Der var sat ca. 500 kg ud dagen før, derfor det store frem møde. Det blev til 2 stk på 2 kg. Mistede også et par stykker eller 3. Skønt med noget hjemmekåring i DSP. så jeg kan komme med rundt.

Grønbæk Fiskepark 09-05-21

I dag gik turen til Grønbæk Fiskepark, da Conni og Pernille skulle til Gjern til bestyrelse møde i DSP. Det blev til 1 fisk, også denne gang i alle første kast, vægten viste 1,200 kg. så skete der ikke mere. Det var da vist årets første sommerdag der var 23* varmt. Næste tur bliver så til Gøttrup den 13 maj hvor vi har konkurrence. Måske kan der blive en lille tur til fjorden efter en hornfisk

Munkbro Fiskepark 02-05-21.

I dag gik turen så til Munkbro Fiskepark. Conni skulle mødes med nogle hestevenner i Holstedbro, så kunne jeg jo lige så godt tage med til Munkbro Fiskepark, og fiske i 4 timer. I de 2 første kast var der fisk på, så gik det lidt tid med et par små nap. Det blev til 3 mere. De vejede fra 2,1 til 2,9 kg. Tror næste weekend går turen nok til Grønbæk Fiskepark da Conni skal til bestyrelse møde i Gjern. Skønt når vi kan få det til at passe sammen, med hest/fiskeri.

Gøttrup Fiskepark 01-05-21.

Efter en tur i Hanstholm, hvor silden ikke var særlig bide lystne, kørte jeg en tur til Gøttrup Fiskpark. Det blev da også 1 regnbueørred på land, den vejede 4,250 kg. samt et par "misser". Den blev fanget på et blå akkoi blink. Dejligt med fisk med størrelse i, og det er de i Gøttrup Fiskepark.

Sildetur Hanstholm 01-05-21.

Det skulle da lige prøves igen med en tur til Hanstholm, efter sild. Det blev også kun til 1 i dag, på 2,5 time. Kørte så lige en tur omkring Gøttrup på hjemvejen.

Sildetur Hanstholm 25-04-21.

Var lige en tur i Hanstholm for at se om der var sild, det var der 1 stk. på 2,5 time, Fik da også lige 10 røgede ørreder med hjem fra Det gamle røgeri i Hanstholm, så skal der nydes igen.

Nøre Hå Fiskepark 11-04-21.

Turen i dag gik til Nøre Hå fiskepark. Fangede lige dette tvillinger par 1,350kg stykket. Det er nu hyggeligt ar være på tur med de andre fra fiskejollen.dk, altid hygge og gode historier.

Gøttrup Fiskepark 28-03-21.

Selv om det regnede lidt i dag og blæste en smule tog jeg en 3 timers tur til Gøttrup Fiskepak. det skulle da også vise sig ar være en god ide. det blev til 2 regnbueørreder phv. 2,500kg og 4,350 kg. Var da også lidt hyggeligt at møde en af de drenge jeg havde med ud og fiske for 25-30 år siden. Skønt at få snakket lidt om de tider, nu er de selv forældre, og er "over" 40 år.

Lundby Fiskepark 21-03-21.

Det blev lige tid til en tur til Lundby fiskepark i dag. da jeg ankom var der ikke andre, så hele søen for mig selv. Der kom dog en familie lidt senere. Det gik lidt træg, ingen fisk at se i overflade eller andre steder. Efter ca. 2 timers fiskerikom der så endelig et hug, først mærkede det som en 1,5 til 2 kilos fisk, men lige med et tog en vis mand ved den, rigtig gode og lange udløb. da den kom ind i nærheden af kanten kunne jeg se at den var "rimelig" stor. Det blev til en ny PR. på 5,350 kg og 77 cm lang. Der skete så ikke mere i dag.

Gøttrup Fiskepark 09-03-21.

Havde en fridag i dag, hvad bruger man så den til? En fisketur til Gøttrup Put & Take. Købte et 3 timerskort, de 2 første timer skete der intet, satte så banan PB. på så kom den første på land, nyt PB på og så ud igen, knap havde det ramt vandet så var der en mere. Den sidste kom i alle sidste kast. Hyggede mig lidt med Erik og Dorthe fra fiskejollen.dk som også var ude og fiske i det gode vejr. Glæder mig til på lørdag den 13 marts hvor fiskejollen.dk har konkurrence også i Gøttrup Put & Take, efter en del aflysninger pga. corona.

Lundby Fiskepark 07-03-21.

Var lige en tur i Lundby/Himmerlands Fiskepark i dag, det blev til en regnbueørred på 1,350 kg. Vejret var bare så skønt sol fra en skyfri himmel, og 7* Foråret er da vist lige om hjørnet. Vintergækkerne stod i fuld flor der nede.

Gøttrup Fiskepark 23-01-21.

Første fisk i 2021 blev en "lille" regnbueørred på 0,900 kg fanget i Gøttrup Fiskepark. Der var dog et par stykker der godt kunne tage en lille smagsprøve af PB  uden at komme med ind. Skønt med lidt frisk luft, i disse corona tider, ved søen kan der holdes god afstand.

Nyeste kommentarer

12.01 | 22:26

Flot Hjemmeside

21.04 | 23:21

25.05 | 16:23

Hej Storfiskeren , her en lille video klip hvordan man fisker med fladfi...

07.11 | 05:34

ny art til årets fiskearter he he