Storfiskeren

Fangst 2019

Her vil alle fangster fra 2019 blive noteret

Lundby Fiskepark 29-12-19.

Det blev da også lige en lille tur til Lundby Fiskepark i dag. Der kom også en med hjem på 1,550 kg. Fik også indviet min julegave, den kunne godt holde kaffen varm.

Møllehallens Fiskepark 26-12-19.

Skulle lige køre min lillesøster til Ålborg sygehus hvor Leif er indlagt ( hendes mand ), hvad bruger man så lige ventetiden på? Nemlig en fisketur i Møllehallens Fiskepark, de blev også til 1 i dag på 1,9 kg. Havde dog lige et par små nap mere. Leo kom også lige forbi til en snak.

Lundby Fiskepark 23-12-19.

Fik lige lyst til en lille tur i putten i dag, det blev som så mange gange før Lundby Fiskepark. det blev til en ørred på 2 kg. og så 2 der faldt af helt inde ved kanten. PS tror godt at jeg kan mødes i Lundby her en af juledagene, har jo lige et par fiskerkort mere som jeg vandt til konkurrencen den den 13 oktober.

Nørhå Fiskepark 17-11-19.

Tog så lige til Nørhå Fiskepark i dag, sammen med fiskejollen.dk. Det blev også i dag til en på knap 1 kg. Vi fangede 4 stk. ialt og var 14 m/k afsted, det gav da også 4 pladsen. Tror lige at det er ved at være tid for en tur til Hanstholm til Det Gamle Røgeri og få alle røget inden jul.

Lundby Fiskepark 16-11-19.

Ville lige bruge et af mine gavekort til Lundby fiskepark i dag, der blev da også til en regnbueørred på knap 1 kg.Havde da også en større på men den gik ind i noget grøde, og blev hevet af igen. Der var masser af fisk i begge søer.

Munkbro Fiskepark 09-11-19.

Ja så kom der igen en ny sø på kortet, nemlig Munkbro Fiskepark ved Holstebro. det blev til 1 på lige knap 2 kg. Hvor er da da bare skønt når Conni er ude og se til sine ponyer, at jeg så lige kan komme med på fisketur. Der var kun 8 km. mellem sø og ridehal. En skam hun ikke har nogle flere, kunne da godt tænke mig at hun fik et par stykker i Sønderjylland.

Gøttrup Fiskepark 07-11-19.

Tog lige en ekstra halv fridag i dag,kunne så lige nå en tur til Gøttrup Fiskepark, inden jeg skulle hente Conni på Migatronic. De blev da også til en god fisk på 4,925 og 77 cm. Det var samtidig også ny PR. Den blev fanget på blå power bait. Der var også en god kamp i den, tog nogle gode udløb.

Fladfisketur Nordremole Frederikshavn 19-10-19

I dag var jeg med fiskejollen.dk på fladfisketur. Vi prøvede den nye mole i Frederikshavn. Det blev til 3 skrubber og 2 små hvillinger til mig.Den størdte var 41 cm. og vejede 0,825 kg Det var nok til at få båbe 1 og 3 pladsen. Præmien var et gavekort ud til Kraghs Jagt og Fiskeri på kr. 300.Jeg kunne nok også have fået 2 pladsen, men gav lige et par orm væk til Michael, som så fangede en i aller sidste kast, og den gav ham 2 præmien. Vejret var lidt blæsende i dag, men ellers tørt.

Lundby Fiskepark 13-10-19.

Lundby/Himmerlands Fiskepark havde en konkurrence i dag, hvor jeg deltog, sammen med ca. 20 andre fiskere. Det blev dog kun til 1 regnbueørred på 2,200 kg. fanget på en Akkoi. Den var heldigvis lige stor nok til at give en 2 plads, som udløste 4*4 timers fiskekort til Lundby Fiskepark.Skønt når man lige kan tage afsted, uden at skal til pengepungen. Den næste konkurrence i Lundby er den 28 marts 2020, der deltager jeg nok også.

Bruderupholm Fiskepark 06-10-19.

I dag havde fiskejollen.dk så lige en tur til Bruderupholm Fiskepark. Det blev "kun" til 1 på land, men en masse der fulgte helt med ind til kanten for så bare dreje af igen. Dagens ørred vejede 1,700 kg og var 52 cm. Tror da nok jeg skal der ned igen engang, fine søer, måske lidt lavvandet nogle steder, men foråret hvor græsset i søen ikke er der vil jeg tro at den er helt okay. Det var også Akkoi i dag der gav fisk.

Ørnsø Fiskepark 28-09-19.

Så kom der igen en ny sø på kortet, Ørnsø ved Silkeborg, fin sø som godt kan anbefales.der blev til en enkelt på 2kg fanget på en akkoi , så ja igen er fiskeriet noget møj så prøv en Akkoi. PS: Conni var med for at kigge på et par heste der stod tæt ved søen, noget af egen avl. skønt når vi lige kan lave disse ture sammen fisk/hest

Fladfisketur Langeland 21-22-09-19.

fiskejollen.dk havde sin årlige fladfisketur til Langeland, med 14 deltagere. Der blev fanget godt med fladfisk. Jeg havde 43 stk. med hjem, 15 skrubber 19 rødspætter og 9 issinger, det blev da også lige til en enkelt sort kutling. Vejret var rigtig med os 20 - 22 graders varme og næsten ingen vind. Til næste år fejre vi 10 års jubilæum

Nørreris Fiskepark 07-09-19

fiskejollen.dk havde i dag endnu en tur til vandet, denne gang var der Nørreris Fiskepark der lagde vand til. Det blev til en guldørred til mig på 2,200 kg. det var nok til en 3 plads. Vejret var heldigvis med os i dag, næsten ingen regn.

Vesthimmerlands Fiskepark 25-08-19.

Conni kom med en rigtig god ide i dag, om ikke vi skulle tage ud og fiske, den var jeg selvføgelig med på. Vi tog en 3 timers tur i Vesthimmerlands Fiskepark.Jeg fangede lige 3 stk. mere. Conni fik ingen i dag. Hun var også lige en lille tur ovre ved Nanna og se føl , krondyr og dådyr. De har også en sø som lige skal prøves af om der evt. skulle svømme en gedde rundt deri

Størtur Ny Thorup fiskepark 18-08-19.

Den årlige størtur til Ny Thorup med fiskejollen.dk blev afholdt i dag. Der blev fanget 2 beluga stør 1 af mig på 12 kg og Hans fik en på 16 kg. Jeg havde ellers nap nok tror at stangspidsen vippede mindst 8 gange uden der kom stør med ind, men de havde ædt agnen. Det er nu altid en sjov fisk at fange der er en rigtig god kamp i dem. Bliver spændende om vi kommer derop til næste år da  Ny Thorup Fiskepark er sat til salg

Vesthimmerlands Fiskepark 17-08-19.

Det blev dog til 2 til mig, som begge kom med hjem, 1 på 2,6 kg og 1 på 1,8 kg. Imorgen står den så på størfiskeri i Ny Thorup fiskepark med fiskejollen.dk

Ferien er ved at være slut, så det er med at komme afsted til søen. I dag gik turten så til Vesthimmerlands Fiskepark. Da jeg ankom lå der 3 ørreder i græsset lige foran bilen, de var bare blevet smidt af nogle "griseri fiskere" lidt en skamplet for vores hobby. Se billed

Nørreris Fiskepark 14-08-19

Var lige en lille tur i Nørreris Fiskepark i dag, det blev til 1 regnbueørred på 1,5 kg. samt en lille aborre. Der var masser af fisk, men de ville ikke bide i dag. Der blev endda sat 100 kg ud mens jeg var der.

Makreltur 02-08-19. fra Hanstholm

fiskejollen.dk havde den årlige makreltur , det blev ikke til mange makreller, kun 9 stk. 1 torsk og 1 mørksej, Vejret var bare helt perfekt ikke en krusning på havet, og flot solskin da vi sejlede ud, og en flot solnedgang da vi sejlede ind. Vi sejlede ud fra Hanstholm med M/S Nordsøen Kan da ikke starte ferien bedre

Sydthy Fiskepark 26-07-19

I dag var jeg med Bjarne Gregersen fra Thisted ved en ny sø som jeg lige skulle prøve. det var Sydthy Fiskepark der stod for tur,Sydthy Fiskpark var et pænt og velholdt sted. Trods at der var over 30 graders varme, lykkedes det mig at overliste 4 ørreder, alle lå lige omkring 1 kg. Bjarne fik desværre ingen i dag. Tror da ikke det er sidste gang jeg kører derop, måske kan vi også lave en konkurrence der oppe med fiskejollen.dk. Der ligger også en natur sø lige ved siden af med gode gedder og aborre, som man også må fiske i, dog max. 2 gedder, så kan man bare fortsætte i ørredesøen, der skal købes fiskekort til begge søer, så man man bare gå fra sø til sø.

Vesthimmerlands Fiskepark 25-07-19.

29 grader viste termometeret men der skulle lige prøves en tur til søen, det blev så Vesthimmerlands Fiskepark turen gik til. Havde vel ikke de helt store forventninger til at fange fisk i den varme, men når der er ferie, så er det med at komme ud og nyde det gode vejr. Det blev dog til 2 stk. begge fanget på PB. De vejede hhv. 1800 g og 1000 g. Som det ses på billedet så blev der fyldt op med fisk igen.

Lundby Fiskepark 07-07-19.

Var lige en tur i Lundby/Himmerlands Fiskepark her til aften, der var masse af fisk i søen, men de ville absolut ikke have noget af det jeg severede for dem. da der var var ca. 1½ time tilbage satte jeg et akkoi blink på og så var der bid fik 2 med op og missede også 2. Må nok erkende akkois motte "er fiskeriet noget møj så skift til akkoi" det virkede da i aften. Begge fisk lå lige omkring 1,750 kg

Serritslev Fiskepark 21-06-19.

Så gik turen til Serritslev Fiskepark i dag. Skulle lige køre Conni`s far til Hjørring dyreskue. Han ville være der fra kl. 9.00 til 14.00, da han var afleveret der, kørte jeg til Serritslev Fiskepark i 4 timer, det blev til 1 lille ørred på knap 600 g, og 1 skalle på knap 500 g og 32 cm, må da sige at skallen var rimelig god størrelse. Håber at fange nogle der er lidt større den 30 juni når fiskejollen.dk afholder deres fødselsdags konkurrence der oppe. Der var masser af fisk i søerne, også store.

Vesthimmerlands Fiskepark 14-06-19.

fiskejollen.dk havde deres årlige natkonkurrence i Vesthimmerlands Fiskepark. Det blev lige til en enkelt til mig, en på 1,6 kg. Det var nok til at give en 3 plads i konkurrencen og 20 point til forenings mesterskabet.Der blev fisket i 11 timer fra kl. 19.00 fredag aften til kl. 6.00 lørdag morgen

Havtur fra Hirtshals 18-05-19.Skagerrak

Havtur ! fiskejollen.dk havde en tur på havet i dag, vi tog ud med M/S Skagerrak fra Hirtshals kl.7.00, vejret viste sig fra sin aller bedste side næsten ingen vind og tørvejr, i går var det næsten storm og regnvejr. Da vi kom ud på fiskepladsen, begyndte jeg med pirkestang og 200 g pirk, det gav 1 torsk, skiftede så over til kastestang og 60 g pirk, så kom der liv i torskene. På de 6 timer ca vi fiskede i blev det til 26 torsk og 2 sej, Torskene var ikke kæmpe store, men fine stegefisk, Ca, halvdelen af dem var hel røde, det må jo så have været rødtorsk. det er nu sjovt at fange dem på det lidt lettere grej, så man kan mærke lidt kamp. Glæder mig til næste tur på havet, altid sjovt og spændende.

Brynshøj Fiskepark 12-05-19

Filuca holdt sin 5 års fødselsdag den 11 maj, og jeg var lige derovre en lille tur, om søndagen den 12 maj kørte jeg så lige en lille tur til Brynshøj Fiskepark, købte et 4 timers kort hvor der må fanges 3 fisk på. Vidste godt at jeg ikke kunne fiske i mere end 3 timer da færgen sejlede kl. 18.00. 3 timer var også nok til at fylde kortet ud, det blev til 2 regnbueørreder og 1 guldørred, den første guldørred i år. Det er ikke sidste gang at jeg besøger denne sø. Den ligger ca. 20 km. fra Odden færgehavn

Gøttrup Fiskepark 22-04-19.

Sildtur blev til en tur i Gøttrup Fiskepark. Ville lige ned og se om der skulle være en sild eller 2 igen i dag, men blæst og strøm, samt en masse ålegræs gjorde det næsten umuligt at fisk nede ved fjorden. Det blev så lige 3 timer i Gøttrup Fiskepark, hvor der kom 1 enkelt regnbueørred på land. en vejede 1,250 kg. der kom også en flok traner hen over søen i dag, flot syn, at se de store fugle svæve oppe i luften.

Sildetur Aggersund 21-04-19.

Fint vejr igen i dag, så lige et par timer nede ved fjorden, det blev til 6 sild på land. Tror de er ved at være her også, der blev også fanget et par hornfik der nede i dag

Sildetur Aggersund 19-04-19.

Så måtte jeg lige prøve om der var kommet nogle sild til Aggersund. det var der men blev "kun" til 3 stk. men det er da en begyndelse. Der har været en rigtig hård strøm i de sidste par dage, så håber at der snart kommer en anden vindretning så det er til at styre forfang der ude. Så lige sælen jage der ude som en hel topedo. ps de lå kun i sandet mens de blev fotograferet.

Gøttrup Fiskepark 18-04-19.

Det var som altid skærtorsdag at fiskejollen.dk havde konkurrence i Gøttrupfiskepark, det var et lidt skuffende deltagere antal "kun" 54. Jeg fik en regnbueørred på 1 kg. og missede 4 stk. Vandt dog et 3 timers fiskekort på lodtræknings  præmier.

Grønbæk Fiskepark 14-04-19.

Conni og Pernille skulle til Gjern i dag til DSP - møde, hvad er så mere enkelt end at jeg går i træningslejr til på torsdag i Gøttrup Fiskepak. Grønbæk Fiskepark ligger kun ca. 10 km. fra Gjern. Det blev til 1 igen i dag men lidt større end i går. 4,6 kg og 64 cm. Mistede da også et par stykker

Nørehå Fiskepark 13-04-19.

Nørehå Fiskepark havde i dag fiskekonkurrence, så jeg tog lige derop for at smugtræne inden fiskejollen.dk konkurrence i Gøttrup Fiskepark den 18 april.kl 9 til 13. Det blev da også til 1 regnbueørred på 2,3 kg.det var nok til at give 2 pladsen. Slået med 200 g.Præmien var en fiskestang, og jeg stod da også lige og manglede en stang mere. Skønt med fisk i fryseren igen, da jeg lige var i Hanstholm i torsdags og hente alle de andre der var deri, ved det gamle røgeri, hvor de blev røget. JoJo så skal der nydes igen.

Lundby Fiskepark 31-03-19.

Tog lige en tur mere i Himmerlands/Lundby fiskepark i dag. Det blev til 2 stk. regnbueørreder mere, på ca. 1,2 kg stykket. Den ene så da lidt sjov ud, lignede næsten en klumpfisk. Den var 8 cm. kortere end den anden, men vejede mere.

Lundby Fiskepark 24-03-19.

Den første tur til Lundby Fiskepark i år, gav lige fuld hus, kvoten er 3 fisk på 4 timer, det var hvad det blev til, de 2 første blev fanget i løbet af en halv time, og den sidste bed på da jeg var ved at pakke sammen, så det kunne jo ikke passe bedre. Det blev til 2 regnbueørreder og 1 brødding. Jeg mistede da også et par stykker.

Lock Nees Fiskepark 17-03-19.

På en rigtig blæsende dag var vi 18 m/ker der tog turen til Lock Nees fiskepark, arrangeret af fiskejollen.dk. Det blev til 1 enkelt til mig, en af de mindre, lige knap et kilo vejede den. Vi fangede i alt 16 fisk, vel ikke så galt endda når man tager vejret i betragning, der var faktisk stormvejr, ja med vindstød omkring orkan.

Gøttrup Fiskepark 10-03-19

Kan da lige skrive næsten det samme som i går ang. Gøttrup Fiskepark, det blev også til 2 i dag på hhv. 1 kg og 1,3 kg. Vejret var betydeligt bedre i dag end i går hvor der blæste en del. Så jo der er fisk i Gøttrup Fiskepark, nu mangler jeg bare lige at fange nogen med lidt mere størrelse.

Gøttrup Fiskepark 09-03-19

Så kom der lige 2  regnbueørreder mere med hjem fra Gøttrup Fiskepark. 1 på 1 kg og den anden på 1,3 kg, ikke så galt på 2 timer. Da jeg stod i køkkennet og gjorde fisk rene, så jeg lige dette syn ude på marken, første tanke var om Alfred Hitchcock var ved at lave en ny version af gyseren Fugle. Der var også lige en duehøg der kom forbi og nuppede en guldspurv til aftensmad, og for at det ikke skak være løgn så jeg lige 5 rådyr på en mark da jeg kørte til Gøttrup Fiskepark

Gøttrup Fiskepark 16-02-19

Så kom den 1 fisk da med hjem i 2019. En på 1 kg og 42 cm. fanget i Gøttrup Fiskepark. Der var 4-5 nap foruden den ene der kom på land, de var meget forsigtige

Nyeste kommentarer

12.01 | 22:26

Flot Hjemmeside

21.04 | 23:21

25.05 | 16:23

Hej Storfiskeren , her en lille video klip hvordan man fisker med fladfi...

07.11 | 05:34

ny art til årets fiskearter he he