Storfiskeren

Fisketure 2018

Her vil alle fangster fra 2018 blive noteret

Lundby Fiskepark 30-12-18

Hvad skulle man ellers bruge en dag som i dag til, med flot solskin og næsten vindstille, nemlig, en fisketur og masse af frisk luft. Det blev til 2 stk. i Lundby Fiskepark begge på ca. 1,5 kg. Må da lige sige at dette var sandt i dag havde prøvet næsten alt blink spinner og Pawer Bait, men intet ville de have prøvde så lige et af disse blink i 3,8 g Er dit fiskeri noget møj!!
Skift til AKKOI

Gøttrup Fiskepark 26-012-18.

Skulle lige have lidt motion i dag efter alt det gode julemad. Det blev så til en tur til Gøttrup Fiskepark i 3 timer. Fik en i 2 kast, godt nok en lille på 750 g. så skete der ikke mere på den plads, flyttede ned i den anden ende, her var der også fisk i 1 kast, en på 1.4 kg. Så en del guldørreder svømme rundt inde ved kanten de var nok omkring de1 kg.

Lundby Fiskepark 18-11-18

Og så lige en tur mere til Lundby Fiskepark, det blev til 1 igen på 2,250 kg. så nu skal jeg nok snart op til rygemesteren igen

Lundby Fiskepark 10-11-18

Var så lige i Lundby igen en lille tur det gav 1 på 2,5. kg

Borris Fiskepark 28-10-18

Nu gik det så godt i går i Ikast så vi tog af sted igen i dag, trods lidt nattesøvn var hjemme ved 2 tiden om natten, og stod op igen kl. 6.00. Da vi skulle afsted var der begyndt at sne, og det var hundekoldt. efter at havde sat Conni af ved Ikast ridecenter kørte jeg til Borris Fiskepark, det var første gang jeg prøvede denne sø og det bliver nok heller ikke sidste, havde dog lidt besvær med at finde den. Det blev også til et par fisk i dag 1 på 1,7 kg og så 1 på 2,7 kg. I Borris skinnede solen .Vi var hjemme igen kl 20.30 så ingen problem med at falde i søvn denne aften

Kærshovedgård Fiskepark 27-10-18

Ja så var der igen lidt pony sjov i Ikast hvor Conni gerne ville ned og kikke, og Kærshovedgård Fiskepark ligge jo ikke så langt væk fra rideskolen, så der blev igen slået 2 fluer med 1 smæk, en så på ponyer, og den anden tog ud og fiske.Det blev til 3 stk. fra 1,6 kg til 2,0 kg. Det var altså mig det fiskede. Da vi kom hjem var vi så lige ovre at passe Signe mens forældrene var til høstgilde.

Fladfisketur Flakvej Sæby 07-10-18

Det blev lige til en fladfisketur mere med fiskejollen.dk denne gang fra kysten oppe ved Sæby nærmere betegnet på Flakvej. Der blev ikke fanget så mange flade af de 12 m/ker der deltog. Jeg havde 5 stk med hjem.

Fladfisketur Langeland 22-23-09-18.

Traditionen forsætter, nemlig når jeg kører fra Elvis fødselsdag går turen til Langeland hvor der skal fanges fladfisk. I år havde vi desværre lige en storm ved navn Knud der også lige ville lege med. Da vi kom på vandet både lørdag og søndag var der en alt for stærk strøm, så det var ikke nemt at holde bund. Det blev dog til 16 flade med hjem samt en torsk. Det blev også til 2 små hornfisk og 1 lille berggylt på 14 cm. Lørdag måtte vi sejle ind før tid da strømmen blev rigtig hård, og vi drev hurtigt, og kunne slet ikke komme til bunden.

Kaldredgård Fiskepark 20-09-18.

I dag havde Elvis fødselsdag, og som vaneligt tog jeg til Roskilde for at fejre ham han blev 6 år. Inden jeg skulle til fødselsdag var jeg lige en tur omkring Kaldredsgård Fiskepark. Det blev til 2 regnbueørred på hhv. 1,2 kg og 2,1 kg. Det skal da lige siges at der blæste en stiv kulling i dag, det er ikke sidste gang jeg har været i Kaldredsgård fiskepark, den syntes jeg meget godt om. Elvis fødselsdag blev fejret på Bone`s i Roskilde.

Kærshovedgård Fiskepark 02-09.18.

Havde vundet et fiskekort til Kærshovedgård fiskepark, og da Conni lige skulle en tur til Ikast ang. lidt heste, ja så kunne jeg lige tage med og fiske i 4 timer. Da der næsten var gået de 4 timer uden bid, begyndte jeg at pakke sammen, mens jeg stod og pakkede forsvandt proppen, og der var fisk på en regnbueørred på 1,350 kg. Så jo det var frisk fisk jeg fik med hjem.

Nørreris Fiskepark 16-08-18.

I dag skulle vi over og passe Signe kl. 9.30, så jeg stod op kl. 4.30 og kørte en lille tur til Nørreris Fiskepark. Det blev da også til fisk nemlig en lille aborre på 12 cm og så nok den mindste regnbueørred jeg til dags dato har fanget, på 30 cm og 300 g. Den kom på panden med det samme vi var hjemme igen, efter at have passet Signe. Den smagte godt nok.

Lundby Fiskepark 14-08-18

Så måtte Lundby Fiskepark igen afleverer en fisk, en på 1,725 kg og 55 cm. De var lidt svære at få i tale i dag, mange små nap, men bide på ville de ikke, håber snart at vandet lige bliver et par grader koldere, så skal der nok komme liv i dem igen.

Makreltur Hanstholm 03-08-18.

Så begyndte ferien, med en makreltur fra Hanstholm, var med Nordsøen ude.Det blev til 95 makreller og 1 grå knurhane, samt 2 små torsk og en lille sej som fik deres frihed igen. Så nu skal der guffes dejlige stegte makrel. Turen var arrangeret af fiskejollen.dk

Sæby mole 26-07-18.

Først en lille tur til Sæby mole, det var ikke det helt vilde der skete der, 2 fjæsinger blev det til, derfra til Skagen og se Jeppe spille finale i Skaw Cup, det blev en spændende kamp, Thisted udlignede til 1-1 30 sek. inde i overtiden, kampen skulle så afgøres på straffesparks konkurrence, her var Thisted bedst, og vand samlet 5 -3. Efter sådan en dag er det ikke så galt at stå op kl.05.00

Fyelmose Fiskepark 23-07-18.

Lørdag den 21 07. var jeg lige ude og kikke i Gøttrup Fiskepark, hvor jeg mødte Brian og Lykke, som var der for at fiske. De spurgte om jeg ville med en tur til Fyelmose Fiskepark i dag, og det tilbud kunne man jo ikke sige nej til. De hentede mig kl 03.00. og kl. 05.00 var vi i Fyelmose Fiskepark. Vi blev enige om 6 timers fiskeri. Det blev dog "kun" til 1 guldørred til mig på 2,650 kg. Havde dog også et rigtig godt bid, hvor stangen igen var lige ved at smutte i søen, den kom desværre ikke med hjem. Trods det at det "kun"blev til den ene fisk havde vi en god dag ved søen.

Lundby Fiskepark 13-07-18

Fredag den 13 er ikke altid en uheldsdag, fangede da lige en mere i Lundby Fiskepark, godt nok ikke den helt store men 1,1 kg kan da også godt bruges.

Lundby Fiskepark 05-07-18

Lundby Fiskepark er altid et besøg værd, i dag blev det til 4 stk. 1 guldørred på 1,750 kg og 3 regnbueørreder på 1,8-1,6-1,1 kg

Lundby Fiskepark 30-06-18

Igen gik turen til Lundby Fiskepark, det blev til den 1 guldørred i år på 1,600 kg

Vesthimmerlans Fiskepark 16-06-18

fiskjollen.dk havde nattur til Vesthimmerlands Fiskepark, det blev til 1 regnbueørred på 1,7 kg. Det gav dog lige lidt spæning, da den lige trak stangen ud i søen, men heldigvis fik jeg fat i den. Blev dog lidt våd.

Svejstrup Fiskepark 22-05-18.

På vej hjem fra Fyn, blev det også lige til en tur, ind til Svejstrup Fiskepark, trods der var 25* varmt, tænkte godt nok om fiskene var i humør til at lege med, det gik lidt langsomt, men der kom 1 på land på 1,0 kg, på 3 timer, også en fin lille sø, som også skal have et besøg igen til efteråret/vinter da der er en del siv i kanterne næsten hele vejen rundt, da jeg skulle nette fisken måtte jeg ud i vandet i strømpefødder, da der var ca 2 til 3 meter siv ved kanten.

Lundum Fiskepark 18-05-18.

Pinse er lig med familietræf på Bøgebjerg Camping, det var så 25 gang vi var der. På vej derover tog jeg lige en lille afstikker til Lundum Fiskepark, da det jo kunne være godt at prøve en ny sø. Det skulle da også vise sig at være en god ide. 3 fisk i de første 4 kast, så det gik stærkt, det blev til 3 mere så i alt 6 stk. regnbueørreder. Den sidste blev fanget i det alle sidste kast, der havde jeg gjort de første 5 rene, ville så lige have PB. af krogen men det klarede fisken selv, så det var 4 hyggelige timer, nok ikke sidste gang den sø bliver besøgt. Vægten var fra 0,900 kg til 1,9 kg.PS slog de 8-10 tyskere der også var der de fangede, vel ca. det samme til sammen.

Lundby Fiskepark 10-05-18.

Turen i dag gik til Lundby Fiskepark, jeg lavede lige en lodtrækning mellem Gøttrup og Lundby Fiskeparker, og Lundby vandt. Det blev da også til en god regnbueørred på 3 kg og 62 cm. Mistede hele 3 stk. i dag, men de nappede også meget forsigtigt.

Gøttrup Fiskepark 27-04-18.

Var lige en lille tur i Gøttrup Fiskepark i dag, det blev dog ikke til det helt store bare en lille tigerørred på 0,5 kg. Heldigvis er der altid nogen at snakke med der ude.

Loch Nees Fiskepark 22-04-18.

fiskejollen.dk havde i dag konkurrence i Loch Nees Fiskepark. Vi var 18 mand/damer med på turen. Det blev til 2 stk. regnbueørreder til mig, begge på knap 2 kg. tror at jeg skal en tur til rygeriet inden længe.

Lundby Fiskepark 13-04-18.

Fredag den 13 lyder jo som en dag man ikke skal tage ud og fiske, men da jeg ikke er overtroisk, tog jeg en tur til Himmerlands/Lundby Fiskepark. Det var dog en noget kold og blæsende dag. Startede i den nye sø og det gav 2 stk. så gik fiskene til pause. Jeg gik så lige en tur over til den gamle sø, her var der meget bedre vejr, god læ for vinden og 2 stk mere. Største på 2,7 kg

Gøttrup Fiskepark 06-04-18.

Havde lige en fridag i dag, hvad er så mere logisk end at tage ud og fiske. Det blev så Gøttrup Fiskepark igen, det skulle da også vise sig at være et godt valg, det blev til 6 stk på 3 timer. 3 regnbueørred 2 tigerørreder og 1 bækørred. Det var dog ikke de største jeg har fanget der, men små har jo som bekendt også sin ret.

Gøttrup Fiskepark 29-03-18.

Så fik fiskejollen.dk afholdt deres påskekonkurrence, det blev til 2 stk til mig, de var dog ikke med i præmie ræset ca. 1 kg stykket.Tak til alle de hyggelige fiskere m/k er for endnu en god dag ved søen. selv om det var lidt koldt. Der var mødt 70 op til konkurrencen. Vinder fisk vejede 6,5 kg.

Gøttrup Fiskepark 25-03-18.

Skulle lige en lille tur ud i Gøttrup Fiskepark, for at se om isen var ved at være væk, da fiskejollen.dk, har deres konkurrence den 29 marts, der var næsten nikke mere is på søen , fiskestænker lå bag i bilen. ja så var det jo bare at komme i gang. 2 timers fiskeri gav 2 ørreder på hhv. 1,2kg og 1,9 kg. Der var bid på 1 og 3 kast, var spændt på om det også var bid på 5 kast, men nej det blev ved de 2. Dejligt med lidt forår i luften.

Gøttrup Fiskepark 28-01-18.

Det milde vintervejr giver da lige nogle ekstra fiskedage, selv om det blæste meget i dag, tog jeg lige 2 timer ude i Gøttrup Fiskepark. Det blev da også til 1 fisk, ikke så stor men fisk var det. Dem vejede blot 0,750 kg. Havde dog et par hug mere, samt var der en guldørred der fulgte med ind 3 gange.

Gøttrup Fiskepark 19-01-18.

Havde lige en fri dag, så kunne jeg jo lige tage en lille fisketur igen. Kørte først til Lundby men den var helt frossen til, kørte så til Gøttrup Fiskepark for at se om der også var is, over halvdelen var isfri, så var det jo bare at gå i gang selv om der kom lidt sne. Det blev da også lige til en enkelt fisk på 4,2 kg og 70 cm.

Lundby Fiskepark 14-01-18.

Nuppede lige en tur mere i dag til Lundby Fiskepark det blev også til 1 i dag på 1,475 kg, må nok sige at det var en meget kold østen vind der var i dag.

Lundby Fiskepark 13-01-18.

1 fisk på land i 2018, den blev fanget i Lundby Fiskepark, og vejede 1,3 kg. Havde også en pudsig oplevelse i dag, der kom en mand ned til søen, og kom for at snakke, det viste sig at være en af mine gamle arbejdskammerater, som jeg ikke har set/talt med siden han stoppede på Migatronic så vi fik en god snak om "gamle" dage. Fik også lige en aftale om en fisketur med ham.

Nyeste kommentarer

12.01 | 22:26

Flot Hjemmeside

21.04 | 23:21

25.05 | 16:23

Hej Storfiskeren , her en lille video klip hvordan man fisker med fladfi...

07.11 | 05:34

ny art til årets fiskearter he he