Storfiskeren

Læs om mine fisketure 2008

Solnedgang over Haugestadvannet Hof. Norge

Min fangst 2008

Her vil alle mine fangster for 2008 kunne ses, såvel store som små oplevelser.

Havtur m/s Mille Hirtshals 30-12-08

Så kom jeg endelig på en havtur hvor vejr og vind artede sig fra sin allebedste side,men hvad vejret var godt, må jeg sige at fangsten ikke stod helt mål med. Det blev til 3 torsk, hvor den største var 62 cm og vejede 2,100 kg. Var 20 mand afsted og der blev "kun" fanget 18 torsk

Geddetur Borremose 16-11-08.

Så kom jeg da endelig afsted igen, denne gang til Borremose. Det blev til 3 gedder med den største på ca. 1,5 kg.Turen var arrangeseret af fiskejollen.dk den gav en anden plads, jeg blev slået at Michael med en på 1,6 kg, men vi havde en rigtig god tur. der blev fanget 5 gedder ialt, Michael tog de andre to.

P&T tur til fiskegården 12.10.08

Var en tur ved Fiskegården P&T i Hvalpsund, sammen med Arthur. det blev til 3 regnbueørreder på ca 1 kg stykket, Arthur fik en på samme størrelse

Å tur den 11-10-08

Var en tur ved åen idag, det blev til en havørred på 30 cm og en bækørred også på 30 cm.Jeg mødte også lige en tre jægere der ude ( med drivere ) som jeg fik en hyggelig snak med, det er nu altid dejlig at møde nye mennesker der har "næsten" samme interesse. Men naturen har vi da til fælles. De fiskede nu også lidt.De havde nedlagt en hare og en fasankok samt en mink.

Konkurrence i Arne`s sø 14-09-08

Der var fiskekonkurrence oppe i Arne`s sø i dag. Så her deltog jeg også, det blev dog ikke til nogle ørreder, men 12 små aborre.Det blev dog til en præmie på krontrol nr. en flot kurv. Der blev fanget ca. 12 ørreder og 3 gedder, hvor den største var på 1,5 kg.

Gøttrup fiskepark 07-09-08.

Var lige ude i P&T fiskeri igen i dag. Rene`ringede lige om jeg ville med en tur til Gøttrup fiskepark, og der skulle ik`meget overtalelse til. Det blev kun til en aborre, Rene`fik en lille bækørred

Arne`s sø den 06-09.08.

Var lige en lille tur oppe og fiske i Arne`s sø idag.Det blev ikke til nogle ørreder, men helt tomhændet blev det da ikke, jeg fangede 1 skalle og 4 aborrer, det var absolut ikke de største jeg fangede. Må jo prøve igen på søndag når de holder konkurrence der oppe ( fra 09-  13.00 )

Å tur den 30-08-08

Var lige en lille tur ved åen her til aften, da "pigerne" i huset ville ud og ride en tur, ja så var der lige en god mulighed for at lufte stangen. det blev til 1 havørred men desværre under målet, 29 cm. Der var kommet liv i de små bækørreder de var aktive, men heldigvis ingen med ind.

P&T tur til Fiskegården 08.08.08

Conni og "storfiskeren" tog en tur til Fiskegården P&T i Hvalpsund, da makrelturen med fiskejollen.dk blev aflyst pga "storm" Som det ses på billedet fangde Conni 5 ørreder,men jeg fangde 0.Jeg var da så heldig,at jeg måtte gøre dem rene,så lidt af fisk lugtede det da af.

Makreltur Hanstholm 06-08-08.

Tog lige en lille tur til Hanstholm her til morgen, for at se om der var makrel, det blev "kun" til 2. og det var nok de 2 mindste makreller jeg har fanget til dato, de var 26 og 27 cm.Dagen gik ellers med en masse god fiskesnak da de andre der var oppe for at prøve heller ikke fangde nogle. Så nu glæder jeg mig til fredag, når vi skal ud med båd, efter makrel, det er også fra Hanstholm, med Tindur.og fiskejollen.dk der står for turen

Hof Norge 14-07-16-07-08.

Var på ferie hos vennerne i  Hof.Det blev endelig til at jeg fangede mine første geddder i Haugestadvannet 3 stk blev det til, der blev selvføgeligt også mistet et par stykker. Jeg fik også en del skaller og aborre plus en flire. Den største gedde vejede 3,100 kg og var 81 cm lang.Den største skalle var 32 cm lang og vejde 0,250 kg.I kan se flere billeder af fangsten mm. i billeder fra fisketure.

Å tur til Simested å den 21-06-08.

Denne week-end var jeg med fiskejollen.dk på tur til Simested å.Vi ankom til åen ca kl. 5.00 om morgen, og gik selvføgelig straks igang med at fiske.Det blev til 8 bæk og 1 regnbueørred til mig, men desværre var de for små alle sammen, der blev dog fanget en havørred og 2 bækørreder der kunne holde målet så godt og vel.Søndagen gik med at hygge i hytten pga. regnvejr, men der blev så fortalt lidt "røverhistorier" så kedeligt var det ihvertifald ikke. Billedet er fra Simested å, med solnedgang

Geddetur den 14-06-08.

Et af medlemmerne i fiskejollen.dk ringede lige i onsdags, og spurgte om jeg ville med til en geddekonkurrence i Sårup grusgrav ved Ræhr lørdag den 14 juni.Der skulle ikke megen overtalese til.Da jeg kom til Sårup grusgrav, fik jeg at vide, at der  normalt ikke bliver fisket i Sårup grusgrav, men at ejeren havde givet tilladelse denne dag. Der blev fanget 16 gedder og 1 aborre. Aborren var 40 cm. Jeg fangede 3 gedder på hhv. 66 cm 1,9 kg 69 cm 2 kg og så den der gav anden præmien på 72 cm og 2,4kg. Præmien var en rapala filekniv og vægt ( 8kg`s )

Hornfisketur 07-06-08.

Arthur ringede lige og sagde at der var hornfisk,ved broen, så det tog bare 5 min så var jeg klar. det blev til 11 stk. arthur fik 15-16 stk, men han var jo også "tyvstartet", alle mine blev fanget på prop og sild. Billed: Arthur med Aggersundbroen i baggrunden

Hornfisketur 30-05-08.

Var lige en lille tur ved fjorden i dag, trods blæst og meget skidt i vandet ( tang og ålegræs ) fik jeg lige fanget 4 hornfisk, men mistede nok dobbelt så mange , da de faldt af når de skulle ind igennem alt det tang, men bid var der mange af.

P&T tur til Lundby Fiskepark 25-05-08.

Aggersund og Omegns Jagtforening afholdt en fiskekonkurrence i dag,i Lundby Fiskesø. Conni og jeg besluttede os for at deltage i dette lokale
arrangement.Velankommen til søen, hvor der var rundstykker til alle deltagere, begyndte  fiskeriet kl. 10.00. Der gik rigtig træg med fangst, Conni fangede den første og jeg fangede den største på 2500g,ellers blev der kun fanget en ørred mere under konkurrencen, og det var i børnesøen.Vi havde en rigtig hyggelig dag, da alle deltagere jo var fra Aggersund og omegn, præmien var: en stang til Conni og et hjul til mig

P&T tur til Fiskegården Hvalpsund

Den 23 maj 2008 åbnede der endnu en P&T sø, denne gang i Hvalpsund. Søen hedder Fiskegården. Jeg smuttede lige der ned for at se hvad de nu havde at tilbyde, det viste sig at være en dejlig sø, og det er planen at der bliver en sø mere med tiden.Der var selvføgelig en åbnings konkurrence i dag. Præmien gik til den 1 fisk der blev landet, ja det var mig der fangde den første ørred, det gav et gavekort til Fiskegården på kr. 500 ik så ringe endda. Det blev til 4 ørreder ialt, og en hel del der stod af inden de nåde ind på det tørre.Søen kan godt anbefales til andre.

Hornfisketur 21-05-08.

Ja så var jeg afsted igen. Arthur ringede og sagde at han havde fanget 6 hornfisk på 30 kast, så måtte jeg da også til fjorden og prøve lykken, det blev til 3 stk hornfisk, men flere mistede, alle blev fanget på silkekrogen

Å tur blev til P&T tur 20-05-08.

Her til aften kom jeg lige i tanke om at jeg villle en tur til åen, for at se efter om der skulle være en ørred eller to, Da jeg kom til åen, kom jeg til at tænke på min alder, agene stod hjemme i garagen, så det var ikke andet for end at køre hjem igen. Da jeg nu havde gravet lidt orm, kunne jeg da lige så godt bruge dem, så jeg kørte op til Arne`s sø i Øsløs. Det blev til 4 ørreder på 0,800kg til 1,200 kg og så lige en lille aborre

Sildetur 06-05-08.

Var lige en lille smut nede ved Aggersund for at se om der var kommet sild,det blev "kun" til 1 sild

Geddetur Borremose 04-05-08.

I dag var jeg med "fiskejollen.dk" på geddetur i Borremose, vi var 6 morgen friske mænd der lige ville "kikke" efter en gedde. Vi fangede 8 stk og jeg tror at der var lige så mange der smuttede igen. Jeg fangede 3 stk, de var hhv. 46-cm, 60 cm og 72 cm. Den største vejde 2,2 kg.

Hornfisketur 03-05-08.

Her til aften fik jeg så årets første hornfisk, en på 64 cm.Den blev fanget på silkesnoren

P&T tur til Arne`s sø 27-04-08.

Så kom foråret, og der blev afholdt fiskekonkurrence i Arne`s sø i Øsløs.
Her fangede jeg 2 regnbueørreder på hhv. 1,300 kg og 1,000 kg, det blev også til et par små skaller.

Rosfjord Norge 17 - 20 - 04 - 08

Her i denne week-end var jeg en tur i Norge, oppe i Rosfjord. Vi var 4 mand deroppe. Turen startede med at vi sejlede med Color Line`s nye hurtigfærge Super Speed 1. så turen til Kristiansand tog bare 3 ½ time.
Velankommet til Rosfjord, fik vi hurtigt sat bådene i vandet, og så skulle der fiskes.Uha Uha der var ikke mange fisk der var villige til at bide på, selv om ekkoloddet var helt grøn af fisk.Da week-enden var omme, havde jeg fanget 6 sorthaj, ellers blev der kun fanget småt med torsk. sej og lange. Vejret var da heldigvis med os på denne tur, høj og flot solskin.

Put & Take tur til Gunderup Fiskesø 20-03-08

I dag var jeg med fiskeforeningen fiskejollen.dk en tur i Gunderup Fiskesø.Jeg fangede ikke noget denne gang, men vi havde da heldigvis en god tur, der blev fanget ca 15 ørreder til konkurrencen, af 18 mand.

Tur til åen den 29-02-08.

Så var jeg lige en lille tur ved åen, det blev til en havørred på 33 cm, som fik sin frihed igen, ellers var der bare lige et par små bid, bla. af endnu en havørred, men den var heller ikke over målet så vidt jeg kunne se i vandet.

Geddetur 20-02-08

Var lige en lille tur ude ved "min " lille private geddesø idag, da jeg fik fri fra arbejde. Det blev til en gedde på 66 cm og 1,850 kg.Jeg blev underholdt af et svanepar, som ikke mente, at jeg havde noget at gøre ved søen, de lød ihvertifald ikke som om de kunne lide at blive forstyrret.

Tur til åen 17-02-08.

Så kom 2008 endelig igang, med en havtur der blev lavet om til en å tur pga. blæst.Det blev til 4 ørreder fordelt på 1 bøkørred på 32 cm  og 0,300 kg  , en regnbueørred på 49 cm og 1,100 kg samt 2 havørreder på  45 og 0,750 kg  og 25 cm. Den sidste blev selvføgeligt sat pænt tilbage til dens rette element.Elles var der masse af små bid i løbet af eftermiddagen, og flere små fisk der lige var på, men som heldigvis selv faldt af på vej ind.

Nyeste kommentarer

12.01 | 22:26

Flot Hjemmeside

21.04 | 23:21

25.05 | 16:23

Hej Storfiskeren , her en lille video klip hvordan man fisker med fladfi...

07.11 | 05:34

ny art til årets fiskearter he he